فرهنگی

ساخت وبلاگ

پتروسا، برترين وبسايت ارائه دهنده تجهيزات نفت و گاز

  • معرفي شرکت

شرکت پتروسپنتا آذر با نام تجاري پتروساکو با تکيه بر دانش متخصصان شرکت و همچنين با تجربه‌اي قريب به 20 سال توانسته است نام نکويي در زمينه توليد، واردات و تامين تجهيزات نفت و گاز از خود برجاي گذارد.

nwyt_d1.jpg

  • لوله

بي ترديد خطوط لوله انتقال نفت و گاز از شريان‌هاي مهم اقتصادي کشور و از سرمايه‌هاي ارزشمند ملـي بـه شـمارمي‌روند. بنابراين لازم است مجموعه‌هاي کارفرمائي، پيمانکـاري و بهـره بـرداري احسـاس مسئوليت نموده و ازمحصولات و ادواتي استفاده کنند که از پيشرفته‌ترين فناوري‌هـا برخوردار بوده و معتبرترين استانداردهاي روز دنيا را دارد.

يكي از بخش‌هاي اصلي تشكيل دهنده يك مجموعه طراحي پروژه‌هاي صنايع نفت و گاز و پتروشيمي، بخش پايپينگ مي‌باشد و لوله به عنوان  مهم‌ترين قسمت از مجموعه پايپينگ است که بخش وسيعي از طراحي پروژه‌ها را  به خود اختصاص مي‌دهد و داراي انواع مختلفي است. بطور کل لوله‌ها در بخش صنعتي به دو دسته لوله‌هاي فلزي و لوله‌هاي غيرفلزي تقسيم مي‌شوند که هرکدام کاربردهايي متفاوت و متنوعي دارند. که در ادامه تنها به بررسي ويژگي‌ها و کاربردهاي لوله‌هاي فلزي مي‌پردازيم.

  1. انواع لوله‌هاي فلزي
  1. لوله‌هاي فولادي ضد زنگ (Stainlss Steel)                                                      

اين نوع فولاد تركيبي از آلياژ آهن، كرم و نيكل مي‌باشد و بسته به ميزان كرم و نيكل موجود در فولاد از انواع متنوعي برخوردار است. در واقع تعداد زياد انواع و رده‌هاي فولاد ضد زنگ نشانگر آن است که اين فولادها به طور وسيعي در صنايع مختلف کاربرد دارند.

با توجه به سختي فرآيند ساخت اين نوع فولاد  معمولا از قيمت بالايي برخوردار مي‌باشند، که همين موضوع سبب گشته تا در پروژه‌هايي که هزينه جزء پارامترهاي کم اهميت تلقي شود، بکار رود.

جالب است بدانيد در صورتي‌که عمليات پرداخت سطحي بر روي لوله‌ها انجام گيرد اين لوله‌ها قابليت آن را دارند تا از نفود و رشد ميکروب‌ها جلوگيري نمايند و امکان استفاده در صنايع غذايي و آشاميدني را پيدا مي‌کنند.

از خصوصيات اين فولادها مي‌توان به مقاومت بالاي آن‌ها در برابر فشار، خوردگي و دماي بالا اشاره كرد.

  1. فولاد آلياژي (Low Temperature Carbon Steel)                                

فولاد آلياژي از كربن وآهن و برخي مواد و فلزات مانند سيليس، مولبيدن، منگنز و … با عيار بسيار پايين ساخته مي‌شود.

اين نوع از لوله‌هاي فولاد آلياژي به علت پايين بودن انبساط حرارتي آن‌ها نسبت به ساير فولادها بيشتر در خطوط گاز سرد و خشك مانندخطوط نيتروژن و سيالات سرد با فشار متوسط و بالا استفاده مي‌گردند.

  1. فولادهاي آلياژي كربن دار( Alloy Steel)

فولادهاي آلياژي كربن دار، آلياژهاي ديگـري از آهن هسـتند كه با افـزودن كربن، سـيليس و فلزاتي همچون مولبيدن، نيكل، واناديم، كرم و برخي ديگر از فلزات با عيار بالا ايجاد مي‌شود.

  1. لوله‌هاي فولادي

مزيت استفاده از لوله‌هاي فولادي به پارامتر مقاومت و هزينه نسبي بستگي دارد. اين نوع لوله‌ها  نسبت به پرتوهاي UV و محيط‌هاي با دماي زياد مقاوم هستند.

 از ديگر مزيت‌هاي اين نوع لوله‌ها مي‌توان به قابليت جوشکاري، مقاومت در برابر خوردگي، دوام و هزينه مناسب اشاره کرد.

  بطور کل لوله هـاي فولادي را بر اساس نوع ساخت به دو دسته لوله‌هـاي درزدار و لوله‌هــاي بدون درز تقسيم مي‌نمايند.

  1. لوله‌هــاي بدون درز

لوله فولادي بدون درز در اصطلاح به لوله مانسمان يا سيم لس (seam-less) معروفند. واژه «بدون درز» به معني عدم وجود درزهاي جوش است.

 در فرايند توليد اين دسته از محصولات از مقاطع فولادي اعم از شمش استفاده مي‌شود و پس از حرارت و کشش و ساير فرايندها به لوله فولادي تبديل مي‌شود.

همچنين از اين لوله‌ها معمولا در شرايطي استفاده مي‌شود که دما و فشار افزايش مي‌يابند.

لوله‌هاي فولادي بدون درز در موارد مختلف در صنعت نفت و گاز به کار مي‌روند:

عمليات‌هاي بالادستي (لوله‌هاي نفتي) (OTCG)

عمليات‌هاي مياني (انتقال و توزيع سيالات مانند نفت، گاز، بخار، اسيدها، دوغاب‌ها)

عمليات‌هاي پايين دستي (لوله‌هاي فرايندي براي تصفيه نفت و گاز در محصولات مشتق شده)

کاربردهاي لوله کشي عمومي در زمينه تأسيسات

  1. لوله‌هاي درزدار

لوله‌هاي درزدار ((welded pipe،  به لوله‌هايي گفته مي‌شود که از شکل‌دهي و جوش دادن ورق‌هاي فولادي با ضخامت‌ها و جنس‌هاي مختلف توليد مي‌شوند.

بدين صورت که ابتدا ورقه‌هايي با ضخامت‌هاي متفاوت و بر پايه اندازه نهايي لوله برش داده مي‌شوند، سپس به دستگاه نورد منتقل شده  و بعد از آن درز به وجود آمده جوشکاري مي‌شود در واقع لوله بدون درز، از جوش دادن دو سر ورق فولادي ساخته شده و به همين دليل لوله به شکل يکنواخت نبوده و درزدار است.

لوله درزدار، داراي سختي زيادي هستند و مي‌توانند نيرو و فشار بالايي را تحمل کنند و با توجه به وزن کمي که دارند بسيار مقرون به صرفه و اقتصادي هستند.

لوله‌هاي درزدار بر اساسي نوع روشي که به واسطه آن ورق‌هاي فولادي به هم جوش داده مي‌شوند به دسته‌هاي جوشکاري الکتريکي، زيرپودري و ذوبي الکتريکي تقسيم مي‌شوند که در ادامه به اختصار تشريح شده‌اند.

  • جوشکاري الکتريکي (Electric Resistance Welded)

 در فرآيند جوشکاري الکتريکي لبه‌هاي ورق در اثر حرارت يک  دستگاه جوش الکتريکي به حالت مذاب درآمده و به يکديگر جوش مي‌خورند، به لوله‌هايي که بر اثر جوشکاري الکتريکي حاصل مي‌شوند به اختصار ERW گفته مي‌شود.

  • جوشکاري زيرپودري (Submerged Arc Welding)

 يکي از پرکاربردترين روش‌هاي جوشکاري در صنعت است. در اين روش وقتي لبه‌هاي ورق با يکديگر نور مي شوند شکافي V شکل بين آن‌ها به وجود مي‌آيد که با دستگاه جوش قوس الکتريکي شکاف را با زير پودرهاي مخصوص پر مي‌کند.

  • جوشکاري ذوبي الکتريکي  (Electric Fusion Welding) 

 از اين روش جوشکاري در توليد لوله درز مستقيم و يا درز مخفي استفاده مي‌شود. لوله‌هاي درزداري  که به وسيله اين نوع جوش کاري توليد مي‌شوند به لوله هاي EFW معروفند.

  1. اتصالات فشار قوي

اتصالات فشار قوي دستهاي از اتصالات صنعتي هستند که نقش مهمي در رشد صنايع مختلف از جمله نفت و گاز و پتروشيمي دارند.

 اگرچه اتصالات فشار قوي تجهيزات بسيار کوچکي هستند اما قلب صنايع انتقال سيالات محسوب مي‌شوند؛ اين اتصالات معمولاً از فولاد و آلياژهاي خاص ساخته ميشوند که بسته به فشار سيال و اندازه ساير تجهيزات داراي انواع مختلفي هستند.

 از جمله اتصالات فشار قوي که توسط شرکت پتروسا تأمين و توليد مي‌گردد مي توان به انواع  زانويي (جوشي و دنده اي)، فلنج (کور، لبه دار، گلودارو ساکت)، سه راهي، درپوش، رابط و مهره ماسوره اشاره کرد.

 از آن‌جا که جابه‌جايي اين سيالات همواره با فشار زيادي و درجه حرارت بالا صورت مي‌گيرد لازم است تا با بررسي دقيق ميزان جابه‌جايي از متناسب‌ترين نوع از اتصالات استفاده شود.

  • برخي از مشتريان ما

گروه مپنا، ماموت، شرکت نفت ايرانول،گلوبال پترو تک و...

باتوجه به تنوع و پيچيدگي‌هاي صنعت نفت، گاز و پتروشيمي کارشناسان شرکت آماده پاسخگويي به سوالات شما هستند. جهت مشاوره مي‌توانيد با شماره 86073350-021 و يا از طريق سايت [email protected]  با ما تماس حاصل نماييد.

آدرس سايت فارسي: petrosaco.com/fa

آدرس سايت انگليسي: petrosaco.com

 

فرهنگی...
ما را در سایت فرهنگی دنبال می کنید

برچسب : سایت,ارائه,دهنده,تجهیزات,نفت,و,گاز, نویسنده : kavoosifar examtest بازدید : 200 تاريخ : شنبه 26 مهر 1399 ساعت: 18:41

وبسايت سينما تي وي مرجع دانلود فيلم و سريال ايراني مي‌باشد که بروزترين آثار ايراني را به همراه آرشيو کامل در خودي جاي داده است. دانلود با لينک هاي مستقيم و پرسرعت و امکان دانلود با کيفيت هاي مختلف مثل 480p – 720p – 1080p – 1080p HQ – 1080p BLURAY از امکانات جذاب سينما تي وي مي‌باشد.

سال 1396 سرآغاز فعاليت هاي سينما تي وي در زمينه  دانلود فيلم و دانلود سريال ايراني بوده است و حالا با گذشت سه سال توانسته است در رقابتي بسيار بزرگ با رقباي نام آشنا، جايگاه بسيار مناسبي را براي خود کسب کند.

wol6_n1.jpg

سريال قورباغه جديدترين اثر هومن سيدي در کسوت کارگرداني است که با حضور بازيگراني همچون نويد محمدزاده، مهران غفوريان، صابر ابر، فرشته حسيني، سحر دولتشاهي، نويد پورفرج و خوده کارگردان يعني هومن سيدي توانسته است سر و صداهاي زيادي بپا کند.

محافل خبري از فوق العاده بودن سريال حکايت دارند و بخشي از سريال نيز در خارج از کشور تصويربرداري شده است. از حواشي اخير سريال قورباغه مي‌توان به اخبار منتشر شده مبني بر پخش سريال از طريق شبکه بسيار معروف نتفليکس اشاره کرد. به هر حال بايد منتظر ماند و ديد که تا چه حد اين خبر واقعيت دارد.

هم اکنون شما مي‌توانيد قسمت هاي منتشر شده از سريال قورباغه را از طريق لينک زير به صورت کاملا رايگان دانلود کنيد.

https://cinamatv.com/series/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%84-%d9%82%d9%88%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%ba%d9%87/

 

 

فرهنگی...
ما را در سایت فرهنگی دنبال می کنید

برچسب : دانلود,سریال,قورباغه,با,کیفیت,عالی,رایگان, نویسنده : kavoosifar examtest بازدید : 172 تاريخ : جمعه 18 مهر 1399 ساعت: 10:24

چطور بهترين پلي استيشن پرو را انتخاب کنيم؟ قيمت پلي استيشن 4 چقدر است؟

راه هاي خريد بهترين پلي استيشن 4 پرو با کمترين قيمت

اگر به دنبال خريد ps4 هستيد حتما يکي از بهترين مدلها، پرو هست. ولي تفاوت مدل پلي استيشن پرو با مدل هاي قبلي در چيست؟

اولين تفاوت در ويژگي ظاهري اين کنسول است. اين مدل نيز مانند مدل اسليم از پوشش مات استفاده کرده است. ولي اندازه کنسول بزرگ تر شده است به طوري که انگار دو پلي استيشن اسليم بر روي يکديگر قرار گرفته است.

از مهم ترين برتري هاي ديگر مدل پرو ميتوان به کارت گرافيکي قوي اين مدل اشاره کرد. کنسول جديد از پردازنده گرافيکي بر پايه Radeon با قدرت ?.? ترافلاپس استفاده مي‌کند که پيشرفتي بزرگ نسبت به پردازنده ?.?? ترافلاپسي مدل‌هاي اسليم و اصلي است..

اين مدل فقط با ظرفيت 1 ترا ارائه شده است. افزايش قدرت در اين مدل باعث شده تا قابليت اجراي بازي ها و ويديوها با رزولشن 4k  فراهم شود. همجنين عملکرد هدست واقعيت مجازي نيز به نحو قابل توجهي افزايش پيدا کرده است.

پلي استيشن 4 پرو به دو صورت مي‌تواند خروجي با وضوح  4kرا در اختيار استفاده‌کنندگان قرار دهد:

1-خود بازي در چنين سطح از رزولوشن رندر و اجرا شود

2-کنسول، بازي‌هايي را که در وضوح تصوير پايين‌تري اجرا مي‌شوند، ارتقا داده و به  4kبرساند.

خريد کنسول پلي استيشن 4 پرو براي چه کساني مفيد است؟

بگذاريد بيش از هر توضيح اضافه‌اي، خيال شما را از يک دغدغه بزرگ آسوده کنيم. اگر تلويزيون و يا نمايشگري با پشتيباني از رزولوشن  4kو تکنولوژي HDR در اختيار نداريد، خريد پلي استيشن 4 پرو به شما توصيه نمي‌شود.

ولي اگر مايل به خريد اين مدل بوديد يادتون باشه که پلي استيشن 5 تيز در بازار عرضه شده و بهتره با اين شرايط دلار به سراغ مدل هاي آکبند نريد.

به راحتي ميتونيد يک کنسول دست دوم را با قيمت مناسب تهيه کنيد و خودتون را آماده کنيد براي خريد جديدترين نسل کنسول پليرها.

خوب اگه سوالتون اين هست که چطور کنسول دست دوم بخرم؟ يا پلي استيشن کارکرده خودم رو چطور بفروشم ما براي اين هم راه حل داريم.

اول از اطرافيانتون شروع کنيد. اگر کسي قصد خريد يا فروش کنسول دارد، بهترين راه معامله با آنهاست.

در غير اين صورت ما به شما يک اپليکيشن تخصصي براي اين کار معرفي ميکنيم. شما ميتوانيد با نصب اپليکيشن گيمباز به راحتي کنسول دست دوم را به صورت مستقيم از فروشنده خريداري کنيد و يا کنسول خود را براي معاوضه يا فروش قرار بديد.

براي به دست آوردن قيمت انواع پلي استيشن ها يا تجهيزات جانبي گيم کافيه يه چرخي در سايت گيمباز بزنيد تا بتونيد اطلاعات کسب کنيد.

اگه دنبال تورنمنت هم هستيد به اينستاگرام گيمباز سر بزنيد و از آخرين اخبار تورنمنت هاي آنلاين باخبر بشيد.

تبريک ميکم! حالا که کنسول مورد علاقتون رو خريداري کريد وقتشه که بريد و تجهيزات جانبي متل کنترلر و  هدست رو هم مطابق با سليقه تون انتخاب کنيد.

گيمباز براي اين کار نيز يک بخش عالي داره. بعد از نصب برنامه ميتونيد به بخش تجهيزات بريد و وسايل و تجهيزاتي که لازم داريد رو با مناسب ترين قيمت به صورت مستقيم از فروشنده ها خريداري کنيد.

 

 

فرهنگی...
ما را در سایت فرهنگی دنبال می کنید

برچسب : قیمت,پلی,استیشن,4,چقدر,است؟, نویسنده : kavoosifar examtest بازدید : 201 تاريخ : سه شنبه 15 مهر 1399 ساعت: 23:31

توصيه هاي ضروري که قبل از خريد خودرو کارکرده بايد بدانيد

تورم در بخش خودرو امسال به طور افسار گسيخته اي رشد داشته و موجب شده تا خودرو پرايد که در اسفند 98 با قيمت 60 ميليون تومان به فروش مي رسيد در شهريور 99 به رقم 105 ميليون تومان برسد. اين خودرو که محبوب قشر ضعيف و متوسط جامعه است در حال حاضر از دسترس اين قشر خارج شده و حتي بسياري از افراد قشر متوسط جامعه  نيز توانايي خريد خودرو پرايد صفر کيلومتر را ندارند. ارزان ترين خودرو صفر کيلومتر بعد از پرايد تيباست که اکنون در بازه قيمتي بيش از 110 ميليون تومان در بازار آزاد به فروش مي رسد. اين موضوع باعث شده تا بيشتر اقشار جامعه توانايي خريد خودرو صفر کيلومتر را نداشته باشند و تقاضا براي خريد خودرو کارکرده رو به افزايش است.

دولت در اوايل سال اعلام کرد که حضور دلالان موجب شده تا قيمت خودروها افزايش پيدا کند و تمامي وب سايت هاي خريد و فروش خودرو را ملزم کرد تا قيمت خودرو را از داخل سايت ها بردارند. علاوه بر اين طرح فروش فوري خودرو از سوي دو شرکت خودرو سازي سايپا و ايران خودرو نيز نتوانست پاسخگوي نياز بازار و افزايش قيمت ها شود.وجود تحريم هاي سنگين و مشکلات تامين قطعه در کنار افزايش شديد قيمت دلار مزيد بر علت شده تا توليد خودرو سازان کاهش يافته و در پي آن قيمت خودرو افزايش پيدا کند.

با اين حال خريد خودرو کارکرده که مدت زماني از عمر آن گذشته باشد مي تواند هزينه هاي زيادي براي خريدار داشته باشد چرا که در برخي از مواقع تعميرات و اتلاف وقت براي اصلاح مشکلات خودرو هزينه زيادي را به خريدار تحميل مي نمايد.

 

کارشناسي خودرو قبل از خريد : تمامي خودروها و قطعات مکانيکي بعد از مدتي استفاده دچار فرسودگي و خوردگي مي شوند. خودروها نيز پس  از سال ها استفاده دچارآسيب هاي زيادي در بخش هاي مختلف از جمله شاسي ها، بدنه، موتور و گيريبکس و... مي شوند که موجب استهلاک و کاهش عمر خودرو مي شود. اين آسيب ها نقش مهمي در قيمت خودرو دارد. امروزه خدمات کارشناسي خودرو در شهرهاي مختلف کشورمان وجود دارد. منظور از کارشناسي خودرو بررسي کامل و صفر تا صد خودرو است. در کارشناسي خودرو رنگ و بدنه خودرو، قطعات تعويضي، وضعيت ترمز و فرمان، چکاپ کامل موتور و گيربکس، تست قطعات کامپيوتري و الکترونيکي، تست رانندگي، ميزان کارکرد خودرو و ساير موارد لازم به منظور چک کردن سلامت و تعيين ارزش واقعي خودرو بررسي مي شود.خودرو ممکن است در ظاهر بسيار تميز و مرتب به نظر برسد ولي مشکلات فني و ايرادات زيادي داشته باشد.

وب سايت ماشين بانک با ارايه خدمات  کارشناسي خودرو در محل   به شما کمک مي کند تا به راحتي و بدون دغدغه بتوانيد خودرو مورد نظر خود را خريداري نماييد. براي درخواست کارشناس خودرو در محل کافيست به وب سايت ماشين بانک مراجعه کرده و در قسمت ثبت درخواست کارشناسي خودرو، درخواست خود را ثبت کنيد تا در کمترين زمان ممکن کارشناسان ماشين بانک به محل اعزام شده و خودرو مورد نظر را مورد بررسي قرار دهند.

 

پيشنهادات خريد خودرو در شهريور 99 براي خودروهاي زير 100 ميليون تومان

پرايد که روزي ارزان ترين خودرو ايران بود و اغلب افراد جامعه توانايي خريد آن را داشتند در حال حاضر با قيمت 104 ميليون تومان به فروش مي رسد. با توجه به اين موضوع مي توان گفت که با بودجه زير 100 ميليون تومان امکان خريد خودرو صفر کيلومتر وجود ندارد.

با اين مبلغ مي توانيد خودروي پرايدي که براي مدتي کارکرده خريداري نماييد يا به ديگر خودروهاي توليدي شرکت سايپا از جمله تيبا و ساينا مراجعه کنيد. خودروهاي توليدي شرکت ايران خودرو اغلب قيمت هاي بالاتري نسبت به خودروسازي سايپا دارند و با بودجه زير 100 ميليون تومان مي توان خودروهاي 206، 405 و پارس که حداقل 6 تا 7 سال کارکرده باشند را خريداري نماييد.

در صورتي که مايل هستيد که به سراغ خودروهاي چيني برويد، امکان خريد خودروهاي MVM110  نيز وجود دارد اما بايد توجه داشته باشيد که هزينه نگهداري و تعمير خودروهاي چيني به مراتب بالاتر از خودروهاي ساخت داخل کشور است.

 

 

 

 

 

توصيه خريد براي بازه قيمتي 100 تا 150 ميليون تومان

اگر به دنبال خريد خودرو هاي صفر کيلومتر هستيد با اين مبلغ مي توانيد خودروهاي ساينا، تيبا و کوييک خريداري کنيد. اين خودروها اغلب هزينه ي نگهداري و تعميرات کمي دارند با اين حال نبايد انتظار کيفيت عالي داشته باشيد بلکه بايد به آنها به چشم يک خودرو مناسب براي فعاليت هاي روزمره بنگريد.

خودروهاي کارکرده اي که در اين رنج قيمت مي توان خريداري کرد شامل 206 تيپ 2، رانا، 207 و اگر خوش شانس باشيد هيونداي ورنا و آوانته. همچنين خودروهاي چيني بهتري از قبيل MVM 315 ، پژو پارس با کارکرد کمتر از 5 سال خريداري نماييد

 

توصيه خريد براي بازه قيمتي 150 تا 200 ميليون تومان

خودروهاي صفر کيلومتري که در اين رنج قيمت مي توانيد خريداري کنيد شامل رانا، 206 ، پژو پارس و 405 است.

همچنين با اين پول مي توانيد رنو مگان کارکرده، جک، بايک سابرينا، ليفان X60،  پژو 207 با کارکرد کمتر از 5 سال خريداري نماييد.

هر دستگاه سمند ال. ايکس با افزايش ?? ميليون توماني نسبت به چهارشنبه هفته گذشته ??? ميليون تومان فايل شد. سمند سورن نيز با ??? ميليون تومان، پژو ??? جي‌ال‌ ايکس به قيمت ??? ميليون تومان، پژو پارس معمولي به قيمت ??? ميليون تومان و پژو پارس با موتور ‌تي. يو? به بهاي ??? ميليون تومان در بازار عرضه شد و همه اين خودروها بين ?? تا ?? ميليون تومان افزايش قيمت داشتند.

قيمت هر دستگاه پژو ??? تيپ ? با رشد ?? ميليون، ??? ميليون تومان، پژو ??? تيپ ? برابر با ??? ميليون تومان، و هر دستگاه پرايد ??? با رشد ? ميليون توماني ??? ميليون تومان اعلام شد.

 

در صورتي که تصميم به خريد خودرو داريد، روزانه صدها آگهي خريد و فروش خودرو در وب سايت ماشين بانک درج مي شوند. سايت ماشين بانک به عنوان يک وبسايت پيشرو در زمينه خريد و فروش خودرو، به شما کمک مي کند تا به راحتي ماشين مورد علاقه خود را انتخاب و خريداري نماييد. روزانه هزاران آگهي خريد و فروش خودرو در سايت ماشين بانک قرار مي گيرد و شما ميتوانيد با مشخص کردن بودجه مورد نظر خود، برند و مدل ماشين، امکانات ماشين، وضعيت ظاهري، بدنه و ميزان کارکرد خودرو، ماشين مورد نظر خود را انتخاب نماييد.

 

 

فرهنگی...
ما را در سایت فرهنگی دنبال می کنید

برچسب : توصیه,های,ضروری,که,قبل,از,خرید,خودرو,کارکرده,باید,بدانید, نویسنده : kavoosifar examtest بازدید : 212 تاريخ : جمعه 4 مهر 1399 ساعت: 16:47

ايمپلنت دندان

o4s7_q3.jpg

يکي از روش هاي نوين در جايگزيني دندان هاي پوسيده، شکسته و صدمه ديده يا کاشت دندان جديد به جاي دندان از دست رفته، ايمپلنت دندان است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاري برنا، در زمان گذشته از دست دادن دندان ها برابر با از دست دادن زيبايي ظاهري فرد و راهي براي جبران اين نقص وجود نداشت. کم کم و به مرور زمان دندان هاي مصنوعي و روش هاي متفاوت کاشت راه خود را در اين صنعت باز کردند. يکي از روش هاي نوين در جايگزيني دندان هاي پوسيده، شکسته و صدمه ديده يا کاشت دندان جديد به جاي دندان از دست رفته، ايمپلنت دندان است. در اين روش پايه اي فلزي در داخل استخوان فک محکم مي شود که حکم ريشه دندان جديد را خواهد داشت و دندان جديد بر روي آن قرار خواهد گرفت. در ادامه همراه باشيد تا زواياي مختلف ايمپلنت دندان را با هم بررسي کنيم.

جنس ايمپلنت دندان

ايمپلنت هاي دندان بايد مقاومتي بسيار بالا داشته باشند تا در برابر ضربه و فشار هاي وارده استقامت داشته باشند. از اين رو معمولاً اي فلزات يا آلياژ هايي از آن ها تهيه مي شوند. يکي از فلزاتي که کاربردي بي نظير و بي اندازه در صنعت ايمپلنت دندان دارد ، تيتانيوم است. تيتانيوم با داشتن مقاومتي بسيار بالا ، ميزان خوردگي بسيار کم و سابقه اي بسيار طولاني در عرصه ايمپلنت به عنوان يکي از بهترين مواد براي توليد ايمپلنت هاي دندان شناخته مي شود. علاوه بر اين موضوع تيتانيوم به خوبي توسط بدن فرد پذيرفته شده و پيوند بر قرار مي کند. البته در مواردي بسيار نادر ممکن است که بدن شخص به تيتانيوم حساسيت داشته باشد که در اين موارد مي توان از ايمپلنت هاي جايگزين استفاده نمود. از ايمپلنت هاي جايگزين مناسب مي توان ايمپلنت زيرکونيوم را نام برد که به تازگي در بازار راه خود را پيدا کرده است و احتمالاً مدتي طول خواهد کشيد تا به سابقه و ماندگاري تيتانيوم دست پيدا کند.

اجزاي ايمپلنت دندان

از آن جايي که ايمپلنت هاي دندان تعداد بي شماري دارند و اين انواع هر کدام در تعداد اجزا مي توانند متفاوت باشند نمي توان گفت که تعداد هميشه ثابت است. اما به طور معمول اکثر ايمپلنت هاي دندان از سه قسمت اصلي تشکيل مي شوند : فيکسچر ، اباتمنت و تاج دندان.

1- فيکسچر همان پايه ايمپلنت است که به عنوان ريشه دندان جديد در داخل استخوان فک جاسازي مي شود و با آن پيوند بر قرار مي کند. جنس فيکسچر همانطور که ذکر شد از فلزات و مخصوصاً تيتانيوم است تا بتواند به خوبي با استخوان فک ارتباط بگيرد.

2- اباتمنت نيز همان رابط يا واسط در ايمپلنت است. از آن جايي که ارتباط دهنده دو قسمت اصلي ايملپنت دندان است ، به آن واسط گفته مي شود و نقش اصلي آن نيز همين است. در برخي از ايمپلنت هاي دندان مثل ميني ايمپلنت ها ممکن است اين قطعه نيز حذف شود.

3- تاج و روکش دندان يا همان دندان مصنوعي جديد است که در واقع ويترين ايمپلنت به حساب مي آيد و نمايش دهنده زيبايي و محصول نهايي است که بر روي اباتمنت قرار مي گيرد. نکته حائز اهميت اين است که تاج هاي دندان متناسب با خصوصيات ظاهري دندان هاي طبيعي هر شخص تهيه و توليد مي شود. بنابراين ظاهري دو چندان زيباتر و طبيعي تر نسبت به ساير روش هاي کاشت دندان خواهد داشت.

متخصص ايمپلنت دندان

متخصص ايمپلنت دندان شخصي است که به صورت اختصاصي در همين زمينه مطالعه داشته و تجربه طولاني در زمينه کاشت و ايمپلنت دندان دارد. توصيه اکيد ما به شما در صورت نياز به انجام ايمپلنت دندان ، مراجعه به متخصص ايمپلنت به جاي جراحان يا دندان پزشکان معمولي است. براي آشنايي با مرکز ايمپلنت به لينک زير مراجعه کنيد .

مرکز ايمپلنت

قيمت ايمپلنت دندان

براي اطلاع از جديدترين قيمت هاي ايمپلنت دندان مي توانيد به سايت مراجعه کنيد.

قيمت ايمپلنت دندان

مزاياي ايمپلنت دندان

ايمپلنت دندان مزاياي بي شماري دارد. از ميان آن ها مي توان به موارد زير اشاره کرد که عمده اين مزيت ها به حساب مي آيند و از عوامل اصلي محبوبيت ايمپلنت در سطح جهان هستند :

1- مقاومت بالاي ايمپلنت هاي دندان نسبت به ساير روش هاي کاشت دندان از مزيت هاي بزرگ آن به حساب مي آيد. همانطور که گفته شد ايمپلنت دندان معمولاً از جنس فلزات هستند و همچنين با روش کاشت منحصر به فردشان که در داخل استخوان فک قرار مي گيرند ، اين مقاومت چندين و چند برابر مي شود.

2- بهبود کارکرد دهان و دندان ها : مواردي مانند جويدن غذا و صحبت کردن که با استفاده از دندان هاي مصنوعي گاهاً دشوار يا با مشکل رو به رو مي شدند ، با استفاده از ايمپلنت دندان حس و حال استفاده از دندان هاي طبيعي را خواهند داشت و مشکلاتي مانند لق زدن دندان مصنوعي در داخل دهان به کل رفع خواهند شد.

3- طول عمر ايمپلنت هاي دندان نسبت به ساير روش هاي کاشت و جايگزيني دندان بسيار بالاتر است. البته اين مورد به چندين و چند عامل نظير کيفيت ايمپلنت ، طرز کاشت و نحوه مراقبت شخص از ايمپلنت ها بستگي دارد.

4- ظاهري زيبا و طبيعي : ظاهر ايمپلنت ها بر خلاف دندان هاي مصنوعي که شايد کمي توي ذوق بزنند ، در لابراتور ها تهيه مي شوند و بسيار طبيعي و زيبا خواهند بود. به نحوي که پس از قرار گيري در داخل دهان امکان تشخيص آن ها از ساير دندان ها دشوار است.

مراقبت هاي پس از عمل ايمپلنت دندان

اين مراقبت ها شامل مراقبت هاي روز هاي ابتدايي که شامل فشار نياوردن زياد به ايمپلنت به علت امکان کج شدن آن و همچنين استفاده از مواد غذايي نرم است. در وهله دوم مسواک زدن روزانه و استفاده از نخ دندان و مواد دهان شويه يا ضد عفوني کننده مي باشد که بهتر است در بازه هاي منظم جهت بررسي ايمپلنت به جراح يا متخصص مراجعه کنيد.

مراقبت هاي ايمپلنت

 

 

فرهنگی...
ما را در سایت فرهنگی دنبال می کنید

برچسب : جنس,ایمپلنت,دندان, نویسنده : kavoosifar examtest بازدید : 130 تاريخ : پنجشنبه 3 مهر 1399 ساعت: 0:12

چربي گير

چربي گير به منظور حذف روغن (چربي نامحلول ) از پساب خروجي از فاضلاب آشپزخانه ، رستوران ها ، غذاخوري ها، فست فوده وکترينگ ها مورد استفاده قرار مي گيرد. دستگاه چربي گير فايبرگلاس اين شرکت در سايز ها و اندازه هاي مختلف و با توجه به نوع سفارش توليد مي گردد.

مهمترين مزاياي چربي گير رستوران و آشپزخانه هاي صنعتي عبارت است از:

  •  قابليت ساخت در ابعاد دلخواه دستگاه چربي گير فايبرگلاس رستوران
  •  استحکام بسيار بالاي جداره و امکان مدفون کردن آن دستگاه چربي گير فايبرگلاس رستوران
  •  مقاومت بسياربالا در مقابل خوردگي و مواد شيميايي دستگاه چربيگير رستوران فايبرگلاس
  •  ايزولاسيون کامل و بدون بو دستگاه چربي گير رستوران فايبرگلاس
  •  قابليت جابجايي محل استقرار دستگاه چربي گير رستوران
  • داراي دو دريچه جهت بازديد دوره اي دستگاه چربي گير فايبرگلاس رستوران
  • بالاترين عملکرد جداسازي ذرات چربي از فاضلاب بدليل استفاده از مديا و اندازه گيري دقيق مقاطع دستگاه چربي گير رستوران فايبرگلاس
  • برخورداري از ونت هوا جهت دفع بوي ناشي از ليز شدن چربي
  • دستگاه چربي گير فايبرگلاس رستوران داراي سبد آشغالگير قابل تعويض

1efo_m1.jpg

absanco.com

چربي گير فايبرگلاس

امروزه به دليل مشکلات زيست محيطي پساب خروجي از واحدهاي توليدي و صنعتي بايد استانداردهايي زيست محيطي را داشته باشد. معمولاً پساب خروجي از واحدهاي صنعتي خصوصاً آشپزخانه ها حاوي ذرات روغن و چربي مي باشد که در صورت تخليه به چاه جاذب، شبکه و تصفيه خانه فاضلاب مشکلاتي از قبيل گرفتگي و … را در لوله ها ايجاد خواهد کرد. بدين منظور بايد قبل از تخليه به محيط، اين چربي و روغن را حذف کرد.

شرکت مهندسي آبسان سازه آپادانا، با تکيه بر دانش فني مهندسين و پرسنل اجرايي خود موفق به ساخت و توليد چربي گيرهاي نسل جديد (نسل سوم) از پليمرهاي خاص و الياف مقاوم در برابر خوردگي، نموده است.

اين چربي گيرها داراي راندمان بسيار بالايي در عمل حذف روغن و چربي تا حدود ?? درصد مي باشد. مکانيزم عملکرد به گونه اي است که پساب ورودي به سيستم پس از گذشت از قسمت هاي تعبيه شده و گذشت زمان ماند در قسمت خروجي قرار گرفته و مديايتعبيه شده در اين پکيج روغن و چربي موجود را جذب و به بالاي سطح هدايت مي کنند. سپس آب تصفيه شده که عاري از هر گونه روغن و چربي است از سيستم خارج مي شود.

مزاياي استفاده از چربي گير چيست ؟

  • جلوگيري از ورود چربي و آشغال به لوله هاي انتقال فاضلاب
  • جلوگيري از پر شدن سريع چاه هاي جاذب به دليل عدم ورود ذرات معلق
  • پايين آوردن آلودگي و بالا بردن راندمان تصفيه خانه
  • استفاده بعنوان ايستگاه پمپاژ
  • ويژگي هاي چربي گير
  • ايزولاسيون کامل و بدون بو
  • استحکام بسيار بالاي جداره و امکان مدفون کردن دستگاه
  • حمل و نصب آسان
  • قابليت ساخت در ابعاد دلخواه
  • قابليت جابجايي محل استقرار
  • دارا بودن پوشش ضد اشعه ماورا بنفش دستگاهUV
  • مقاومت بسياربالا در مقابل خوردگي و مواد شيميايي
  • عمر طولاني
  • داراي دو دريچه جهت بازديد دوره اي
  • عدم نياز به عايقکاري و تعمير
  • بالاترين عملکرد جداسازي ذرات چربي از فاضلاب بدليل استفاده از مديا و اندازه دقيق مقاطع
  • برخورداري از ونت هوا جهت دفع بوي ناشي از ليز شدن چربي
  • داراي سبد آشغالگير قابل تعويض

چربي گير (جدا کننده هاي چربي) به همراه هواي محلول(DAF) (DESSOLVED AIR FLOTATION)

در چربي گير ها به روش (DAF) جداسازي از طريق وارد کردن حبابهاي ريز گاز (معمولاً هوا) به داخل فاز مايع صورت مي‌پذيرد. حبابهاي هوا به ذرات جامد مي‌چسبند و نيروي شناوري مجموعه ذره و حبابهاي گاز بقدري زيادي است که سبب صعود ذره به سطح مي‌شود، بدين ترتيب مي‌توان ذراتي را که چگالي آنها از مايع بيشتر است را نيز به صعود به سطح واداشت. صعود ذرات با چگالي کمتر از مايع (مانند روغن محلول در آب) را نيز مي‌توان با اين عمل تسهيل کرد.

استفاده از حباب هاي گاز يا هوا به منظور جداسازي ذرات معدني و نيز در تصفيه پساب حاوي روغن بطور گسترده‌اي استفاده شده است.

بطور کلي فرآيند شناورسازي (در چربي گير ) از چهار مرحله اساسي تشکيل مي‌شود:

  1.  توليد حباب (Bubble) در پساب روغني.
  2.  برخورد بين حبابهاي گاز و قطرات روغن شناور در آب .
  3.  چسبيدن ذرات روغن به حبابهاي گاز.
  4. صعود مجموعه هوا – روغن به سطح آب يعني جائيکه روغن (و نيز ذرات جامد معلق همراه آن) از آنجا جمع‌آوري مي‌شوند.

 يک سيستم DAF بطور معمول داراي قسمتهاي زير است:

پمپ فشار، سيستم تزريق هوا، مخزن اشباع سازي، رگولاتور فشار (شيرفشارشکن)و مخزن شناورسازي (داراي پخش کننده جريان ورودي)

 روش هاي مختلف اشباع سازي

در سيستم چربي گيري DAF جهت اشباع سازي پساب از هوا آنرا تحت فشار قرار مي‌دهند. تحت فشار قرار دادن پساب به سه روش صورت مي‌گيرد :

?تحت فشار قرار دادن کل جريان : در اين سيستمچربي گير ) تمام پساب خام ورودي تحت فشار قرار گرفته و از هوا اشباع مي‌شود. در اين طرز عمل نسبت به دو روش ديگر بيشترين مقدار هوا حل مي‌شود و نتيجه آن بيشترين احتمال اتصال مناسب بين ذرات و حبابهاي هواست. اما در اثر اين عمل بدليل نياز به سيستمهاي اشباع سازي بزرگتر احتمال شکستن لخته‌ها، در اثر عملکرد پمپ و همچنين هنگام کاهش فشار بيشتر مي‌شود.

?تحت فشار قرار دادن قسمتي از جريان: در اين سيستمچربي گير ) قسمتي از پساب خام ورودي به طرف سيستم تحت فشار منحرف مي‌گردد. از ميان مزاياي اصلي اين سيستم مي‌توان کاهش دادن بهاي پمپاژ، ظرفيت بيشتر سيستم در حمل جريان لخته سازي و کاهش شکستن لخته‌ها را نام برد. عيب رايج اين سيستم و سيستم اول، قيچي شدن لخته‌ها و يا امولسيوني شدن روغن در هنگامي است که جريان ورودي دچار کاهش فشار مي‌شود. در فشارهاي يکسان، مقدار هواي حل شده در اين سيستم نسبت به تحت فشار قرار دادن کل جريان بدليل شدت جريان کمتر پساب کمتر مي‌باشد.

?تحت فشار قرار دادن جريان برگشتي: در اين سيستم ( چربي گير )?? تا ?? درصد پساب تصفيه شده به سيستم تحت فشار برگردانده مي‌شود بنابراين از شکسته شدن لخته‌ها و يا امولسيون مجدد روغن در جريان ورودي اجتناب مي‌شود. اگر نخواهيم که بار هيدروليکي (بر اساس شدت جريان ورودي) تغيير کند بدليل اضافه شدن جريان برگشتي به کل جريان مجبور به بکارگيري بستر شناورسازي بزرگتري هستيم.

بدليل اينکه فشار پيشنهادي براي سيستم اشباع کننده در مراجع مختلف متفاوت مي‌باشد لازم است تا مقايسه اي بين اين فشارها و فشارهاي واقعي بکارگرفته شده در صنايع مختف انجام شود. بررسي‌ها حاکي از بکار بردن فشار ?? الي ?? پاند بر اينچ مربع در صنايع مختلف و فشار ميانگين ?? پاند بر اينچ مربع مي‌باشد.

در بررسي‌هاي مشابه انجام شده، ميزان جريان برگشتي بين ?? تا ?? درصد و بطور متوسط برابر با ?? درصد گزارش شده است.

 

om7g_m2.jpg

absanco.com

 

ntzr_m3.jpg

absanco.com

l05v_m4.jpg

absanco.com

براي دريافت اطلاعات بيشتر و مشاوره رايگان با کارشناسان ما تماس بگيريد

همراه و واتس اپ09103592006

تلفن: 03136519352 – 03136515568

چربي گير شرکت آسفالت توس (معدن چادرملو)

جهت جداسازي چربي و روغن از فاضلاب خروجي آشپزخانه شرکت آسفالت توس (واقع در معدن چادرملو)، يک پکيج چربي گير DAF با ظرفيت ? مترمکعب و مجهز به پاروي چربي روب طراحي و ساخته شد. در پکيج ساخته شده، پساب ورودي به سيستم در ابتدا وارد يک سبد آشغالگير مستقر در باکس ورودي DAF شده و پس از جداسازي مواد دانه درشت، دانه برنج و حبوبات، … وارد مخزن اصلي DAF مي گردد.

در مخزن اصلي، چربي و روغن ورودي که به صورت مخلوط با آب مي باشد، توسط سيستم توليد حباب هاي ميکروني، از آب جدا شده و به سطح مخزن آمده و توسط پاروي چربي روب از سطح جمع آوري شده و به لاندر جمع آوري چربي که داخل پکيج DAF تعبيه شده هدايت مي شود. چربي جمع آوري شده در اين لاندر توسط يک لوله به يک مخزن ذخيره چربي که در کنار پکيج DAF قرار دارد منتقل مي گردد. در تانک ذخيره چربي سيستمي در نظر گرفته شده که از انجماد چربي و روغن ذخيره شده جلوگيري مي نمايد.

چربي گير اتوماتيک شرکت حايرآسا

در اين پروژه شرکت آبسان سازه آپادانا به عنوان مشاور کارفرما و مجري طرح، اقدام به انجام مراحل مهندسي شامل طراحي و محاسبات فرآيندي ، محاسبات و طراحي پکيج ، محاسبات و طراحي تجهيزات مکانيکي مورد نياز و در نهايت ساخت پکيج چربي گير نموده است.

مشخصات چربي گير اتوماتيک

کارخانه حايرآسا يکي از زير مجموعه هاي گروه صنعتي انتخاب واقع در شهرک صنعتي مورچه خورت مي باشد. يکي از مشکلات اين کارخانه، ورودي چربي به شبکه فاضلاب مجموعه و در نتيجه گرفتگي لوله ها و وارد آمدن خسارت به تصفيه خانه پساب مجموعه بود. با توجه به عدم تمايل اين مجموعه صنعتي در استفاده از پکيج چربي گير دستي، شرکت آبسان سازه آپادانا يک سيستم چربي گير ثقلي با کنترل و تخليه اتوماتيک جهت اين مجموعه طراحي و احداث نموده است.

ظرفيت پکيج

ظرفيت پکيج چربي گير اتوماتيک m3/d 8 مي باشد.

کيفيت پساب چربي گيري شده خروجي از پکيج

بررسي آناليزهاي انجام شده بر روي پساب خروجي از پکيج چربي گير، نشان دهنده راندمان حذف چربي به ميزان ?? درصد از پساب مي باشد.

کيفيت پساب تصفيه شده خروجي از تصفيه خانه

مشخصات کيفي پساب تصفيه شده خروجي از سيستم تصفيه فاضلاب، بر اساس درخواست کارفرما مطابق با استاندارد سازمان محيط زيست ايران جهت آبياري فضاي سبز در نظر گرفته شده است. استفاده از پساب تصفيه شده در آبياري فضاي سبز محوطه مجتمع سبب عدم نياز به مصرف آب شرب جهت آبياري بوده و تاثير بسزايي در حراست از منابع آبي شيرين خواهد داشت.

مدارک مهندسي تهيه شده توسط شرکت آبسان سازه آپادانا

شرکت آبسان سازه آپادانا به عنوان مشاور کارفرما و همچنين نظارت در امر ساخت در پروژه تصفيه خانه فاضلاب دامداري شرکت کشت و دام نجم، مدارک مهندسي مورد نياز جهت اجراي پروژه را تهيه نموده است. مدارک تهيه شده توسط کارشناسان فني شرکت آبسان سازه آپادانا به شرح ذيل مي باشد:
Process Calculation
Technical Specification
Control Philosophy
Operation Manual
Process Flow Diagram (PFD)
Piping & Instrument Diagram (P&ID)
Equipment List
Load List
Mechanical Datasheet
General Plan
Hydraulic Profile
Main Reactor Architectural & Structural Details
Piping Arrangement
Equipment Layout

 

پکيج چربي گير CPI شرکت ژالکه 

بنا به درخواست شرکت ژالکه، يک دستگاه چربي گير  CPI به صورت جمع آوري اتوماتيک چربي طراحي و ساخته شد. در اين پکيج، به دليل زمان ماند ايجاد شده چربي و روغن موجود در فاضلاب به علت اختلاف چگالي، به سطح مخزن حرکت نموده و در قسمت بالاي مخزن به صورت يک لايه جمع مي ­شود.

چربي و مواد سبک شناور توسط پاروي چربي ­روب از سطح جمع ­آوري شده و به باکس جمع ­آوري چربي که داخل تانک اصلي تعبيه شده هدايت مي ­شود. چربي جمع­ آوري شده در اين باکس توسط يک لوله به مخزن ذخيره چربي منتقل مي­ شود.

 

 

فرهنگی...
ما را در سایت فرهنگی دنبال می کنید

برچسب : مهمترین,مزایای,چربی,گیر,رستوران,و,آشپزخانه,های,صنعتی, نویسنده : kavoosifar examtest بازدید : 179 تاريخ : چهارشنبه 2 مهر 1399 ساعت: 5:27

لینک دوستان

خبرنامه